Pasaulyje yra įvairių kūrybinės industrijos apdovanojimų, apimančių įvairias kūrybines sritis. Atrodo, kad nieko naujo jau negalima sugalvoti. Tai gali būti tiesa, pavyzdžiui, interneto svetainių dizaino ar reklamos srityje. Tačiau spaudos ir grafikos dizaino apdovanojimų nėra tiek daug.
Pasaulyje yra įvairių kūrybinės industrijos apdovanojimų, apimančių įvairias kūrybines sritis. Atrodo, kad nieko naujo jau negalima sugalvoti. Tai gali būti tiesa, pavyzdžiui, interneto svetainių dizaino ar reklamos srityje. Tačiau spaudos ir grafikos dizaino apdovanojimų nėra tiek daug.
Ką gi dizaineriai turėtų padaryti, kad būtų pripažinti už savo kūrybiškumą. Norint pripažinti meistriškumą kuriant spaudinius, labai svarbus yra kompetencijos lygis. Tai daugiau nei tik puikios idėjos išgryninimas. Tai ir medžiagos išmanymas, sudėtingų spausdinimo procesų įvaldymo įgūdžiai ir išradingumas paverčiant apribojimus naujomis galimybėmis.
Taigi, atsižvelgdamas į tai, „Antalis“ nusprendė suburti kūrybininkų ekspertų žiuri, kuri įvertintų visus puikaus dizaino spaudos aspektus ir juos parodytų kūrybininkų bendruomenei visame pasaulyje. „Antalio“ komandai kilo mintis, kad reikia apdovanoti dizainerius ir kitus specialistus, dirbančius su popieriumi. Būdama viena iš pirmaujančių dekoratyvinio popieriaus tiekėjų pasaulyje, bendrovė ne tik tiekia dideliais kiekiais įvairiausių rūšių popierių, bet ir skleidžia žinias bei pristato inovacijas per savo „Creative Power“ platformą. Iš to gimė konkursas ir apdovanojimai.
Pirmasis „Antalis Creative Power Awards“ konkursas, iš tiesų, yra įspūdingas, dalyvių ir pateiktų spaudos darbų skaičiumi. Iš viso buvo pateikta beveik tūkstantis paraiškų. „Antalis Creative Power Awards“ komisija gavo 770 darbų pavyzdžių – nuo prekinių ženklų pakuočių iki didelio formato, riboto tiražo plakatų. Darbus siuntė dizaineriai iš daugiau nei 30 šalių, kuriose veikia „Antalis“.
Konkurse gali dalyvauti visi ir nėra jokio dalyvavimo mokesčio. Vienas iš nedaugelio kriterijų, kuriuos darbas turėtų atitikti, yra tai, kad projekte būtų naudojama bent viena popieriaus rūšis iš didžiulės „Antalio“ aukščiausios kokybės popieriaus kolekcijos . Gal tai net nėra apribojimas, nes dizaineriai gali rinktis iš labiausiai mėgstamų popieriaus rūšių, įskaitant „Arches“, „Conqueror“, „Keaykolour“, „Curious Collection“, „Iggesund“, „Metsä Board“, „Munken“, Olin“.
Vertinimo komisija dvi saulėtas vasaros dienas rinkosi Paryžiaus centre. Ją sudarė patyrę dizaino, komunikacijos ir kūrybos profesionalai: Yann Cloutier iš „Atelier Bulk “, Emilios Theofanous iš „Monotype“, Amy Nelson-Bennett iš „Positive Luxury“, Martina Hahn Rodig iš „Hinderer + Mühlich“, Elliott Moody iš „The Brand Identity“, Laurent Nogues iš Créanog, Golnar Roshan iš „Rive Roshan“ ir Design & Practice bei Laurence Chastaing iš „Chanel“.
Žiuri vertinimo darbas buvo lyg sceną, kurioje kūrybininkai galėtų dalytis kūrybos tendencijomis, diskutuoti apie savo srities pokyčius ir dalytis įžvalgomis apie ateities pokyčius.
Atrinkti konkrečių kategorijų finalininkai: „NowMatters Hong Kong“ sukūrė Kinų Naujiesiems metams skirtą pakuotę,
„Lobster Antwerp“sukūrė „LAB“ identitetą , o „Studio Činčera“ – iššokančią knygą stiklo gamybos įmonei „Lasvit“
Kiekvienam konkurso kategorijos nugalėtojui buvo įteiktas trofėjus, kuriuos kūrė Maud Vantours
Konkursą sudarė aštuonios kategorijos – Brand Identity & Stationery, Reports & Publishing, Packaging & Promotional, Mailers & Invitations – keturios sutelktos į konkrečias spaudos darbų grupes. O kitose vertinamas kūrybiškumas.
Kadangi „Antalis“ stiprina ir plečia savo iniciatyvas, remdamas geriausią visuomenišką ir aplinkosaugos praktiką, keturi specialūs prizai buvo skirti svarbiausioms temoms, skatinančioms sąmoningesnį ir visapusiškesnį požiūrį į dizainą ir spaudą.
Vienas specialusis prizas už spaudos projektus, darančius minimalų poveikį aplinkai, buvo įteiktas kaip apdovanojimas už „Eco Conception“ . Šiuo prizu „Antalis Creative Power“ nori pabrėžti, kad kūrybinės industrijos gali prisidėti prie pasaulinių klimato tikslų įgyvendinimo.
„Eco Conception“ kategorijos nugalėtojas: „MATH“ odos priežiūros priemonių gamintoja ir „Miranda Printing“ bendradarbiavo kuriant pakuotę
iš ekologiškų medžiagų. Pakuotės konstrukcija išsiskyrė tuo, kad joje nenaudojami klijai ir yra tik minimalūs grafiniai elementai, kuriems spausdinti reikia nedaug dažų
„Antalis Creative Power Awards“ žiuri vertino dar vieną kategoriją „Design for Good“. Tai vienas iš specialių prizų, kuriuo įvertinami labdaros organizacijų ar NVO sukurti spaudos darbai, skirti didinti visuomenės informuotumą apie konkrečią problemą.
Žiuri komisija apžiūrinėja plakatus „Colours for Ukraine“, laimėjusius „Design for Good“ kategorijoje
„The Paper Stories“ kategorijoje apdovanojami spaudos projektai, kuriuose pasakojama istorija pasirinkus popierių, daugiausia dėmesio skiriant kūrybiškumo emocinei ir naratyvinei galiai. Popieriaus pasirinkimas yra kūrybiškas veiksmas ir gali būti labai svarbus apibrėžiant dizaino nuotaiką ar išraišką.
Kai kurie įvertinimą „Print Excellence“ vadina kaip prizų prizą. Vertinimo komisija, remdamasi vizualika ir spausdinimo technika, iš atrinktų finalininkų išrinko jiems patikusį projektą. Visi projektai automatiška buvo įtraukti į šią kategoriją.
„Print Excellence“ ir „Mailers & Invitations“ kategorijų nugalėtojas: „Coffret Mémoire Poétique“, sukurta Camille Vignaud,
gėlių fotogramų kolekcija, atspausdinta ant medvilninio, tekstūrinio ir permatomo popieriaus
Sukūrėme unikalų leidinį, kuriame pateikiame visų finalininkų ir nugalėtojų darbus. Šio žurnalo tikslas – atskleisti spaudos grožį ir galimybes, naudojant įvairias dekoratyvinio popieriaus rūšis, įskaitant naujuosius „Olin Origins“ ir „Olin Design“. Formatas, susidedantis iš skirtingo dydžio dalių, persidengiantis vienas su kitu, sukurtas taip, kad būtų galima akimirksniu matyti šią tekstūrinio popieriaus įvairovę.
Žurnalas sukurtas naudojant kelias skirtingas dekroatyvinio popieriaus rūšis
Keli komisijos nariai aktyviai prisidėjo prie šio žurnalo kūrimo. Kai kuriuos straipsnius apie nugalėtojus parašė „The Brand Identity“, o leidinio dizainas buvo „Design & Practice“ rankose. „Hinderer + Mühlich“ pagamino įrankį folijai dengti – labai detalią mikrograviruotą formą, kuri suteikia vizualinį gylį. Popieriuje įsispaudžia sudėtingas folijavimo būdu pterteiktas raštas.
„Antalis Creative Power Awards“ konkurso žurnalo fragmentai
Žurnalas yra nemokamas ir galite užsisakyte „Antalio“ svetainėje. Jame pateikiami nugalėtojų ir finalininkų spaudos darbai, pagrindinė informacija apie konkursą, interviu su apdovanojimų kūrėja Maud Vantours ir daugiau kitos svarbios informacijos.
Siekiant skatinti kūrybiškumą ir jį parodyti kitiems, „Antalio“ konkursas taps nuolat augančia platforma, kurioje bursis grafiniam dizainui neabejinga bendruomenė. Dveji metai vėl prabėgs nepastebimai, todėl linkime, kad Jūs atskleistumėte savo kūrybines galias.