Įkvepiantis turinys, Naujovės, Tendencijos, Naujienos ir renginiai, Naujienos, Poligrafinių produktų naujienos

Popierius iš perdirbto ir alternatyvaus pluošto

20 Geg 2022 —
Atsispausdinti
Perdirbtas popierius
Monica Pelliccia, Adleina Zarlenga knygos „Bičių revoliucija“ fragmentas. „Antalio“ nuotrauka.

Norintiems išlipti iš tradicinių rėmų rinkoje yra nemažai pluoštinio popieriaus alternatyvų. Nuo perdirbtos makulatūros iki bambuko, medvilnės ar kanapių popieriaus.

Norintiems išlipti iš tradicinių rėmų rinkoje yra nemažai pluoštinio popieriaus alternatyvų. Nuo perdirbtos makulatūros iki bambuko, medvilnės ar kanapių popieriaus.

Nuo ekologinio sąmoningumo pradžios 1960-aisiais, buvo keliamas klausimas, kaip šia tema komunikuoti. Terminas „žaliasis marketingas“ pirmą kartą panaudotas 1975 m., kai buvo išleista K.Henion ir T.Kinnear knyga „Ecological Marketing“. Pasak prof. Ken Peattie, marketingo tyrimų specialisto, žaliasis marketingas perėjo 3 fazes: ekologiškas marketingas (1975-1989 m.), žaliasis marketingas (1990-2000 m.) ir tvarus marketingas (nuo 2000 m.). Paprastai kalbant, nuo aplinkai draugiškų produktų rinkodaros perėjome prie tų produktų tvarios gamybos, reklamos bei pakuotės rinkodaros. Per pastaruosius 20 metų nueitas ilgas kelias, kai tik ekologiško produkto neužtenka, svarbu ir jo gamybos procesai, ir pakuotė ir net tai, ar reklamos kūrėjai laikosi tvarios gyvensenos principų.

Pradedant 1960 m. didžiausią įtaką ekologiniam sąmoningumui darydavo įvairios savanoriškos, nepelno siekiančios organizacijos, keldamos nepatogius klausimus, viešindamos veiklas darančias žalingą poveikį gamtai. Ir tik gerokai vėliau didieji prekių ženklai, naujai besikuriančios įmonės ėmė gilintis į savo produktų bei jų gamybos daromą poveikį aplinkai. Didelį poveikį mūsų sąmoningumui padarė ir pačios informacijos prieinamumas. Tik paradoksalu, kad kartu su didesniu informacijos prieinamumu atsirado ir „greenwashing“ kampanijų.

Augant ekologiniam sąmoningumui, vartotojai tikisi iš prekės ženklų daugiau eko ir socialinės atsakomybės. 2020 m. daryta apklausa JAV atskleidė, kad 80% apklaustųjų nurodė, kad eko aspektas jiems yra svarbus renkantis produktą.

Šis faktas paskatino prekinius ženklus tobulinti savo produktų gamybos ir komunikacijos būdus. Pavyzdžiui, drabužių prekės ženklas „Patagonia“ visiškai integravo tvaraus vystymosi argumentą, kuris tinka tiek tikslinei pramogų lauke mėgėjų kategorijai, tiek pasiturinčiųjų kategorijai, ir padarė jį pagrindine savo prekės ženklo vertybe.

Prekės ženklas, kurį įkūrė Yvon Chouinard, gamtos mylėtojas ir alpinistas, įkūręs judėjimą „1% for the Planet, nesunkiai integravo darnaus vystymosi elementą ir tapo vienu žinomiausių aplinkos apsaugos aktyvistų. Vykdant rinkodaros kampanijas, skatinančias vartotojus taisyti naudotus „Patagonia“ gaminius arba gerai pagalvoti prieš juos perkant (pvz., kampanija „Nepirkite šios striukės“), „Patagonia“ tarsi tapo prieš save veikiančiu prekės ženklu. Tačiau iš tiesų tokios kampanijos išryškino šio gamintojo produktų patvarumą ir ilgaamžiškumą. Dėl to „Patagonia“ gerokai padidino pardavimus.

Pasikeitus požiūriui į visą procesą, keitėsi ir grafinis dizainas. Nebeužtenka žalios spalvos ar medžio lapelių. Dabar reikia unikalaus ir atpažįstamo prekės ženklo identiteto. Matome polinkį į minimalizmą, norą naudoti nekreidinį natūralaus paviršiaus popierių. Tad popieriaus gamintojai ne tik praplėtė nekreidinio popieriaus asortimentą, bet vis daugiau siūlo perdirbtos makulatūros ar alternatyvaus pluošto popieriaus bei kartono. Aiškėjant, kad skaitmeninis bendravimo būdas nėra pats ekologiškiausias variantas, dažnai prisimenamas popierius, kaip komunikacijos priemonė. Kadangi mes norime jutiminių patirčių, o popieriaus gamyba sparčiai žengia tvarios, aplinkai draugiškos gamybos link, popierius  tampa idealia medžiaga ekologiškai atsakingai kūrybai.

Kad nepasiklystumėte gausiame ekologiško popieriaus pasirinkime, norime pasiūlyti Jums pavyzdžius.

Nautilus – 100% makulatūros popieriaus pavyzdžiai. A4 formato aplanke rasite pilkšvo Nautilus Classic ir subtiliai balto Nautilus Super White popieriaus pavyzdžius.

 

Nautilus_Bitė.jpg

Monica Pelliccia, Adleina Zarlenga knygos „Bičių revoliucija“ fragmentas. „Antalio“ nuotrauka.

 

ArjoWiggins recycled & alternative fibers – į vieną kompaktišką vėduoklę surinkti visi dekoratyvinio popieriaus gamintojo ArjoWiggins perdirbto bei alternatyvaus pluošto popieriaus pavyzdžiai. Pavyzdžiuose rasite ir puikiai pažįstamo 100% medvilnės pluošto popieriaus, ir mažiau žinomo bambuko pluošto popieriaus.

 

Arjowiggins.jpg

Dekoratyvinio popieriaus „ArjoWiggins recycled & alternative fibers“ vėduoklės. 
„Antalio“ nuotrauka.

 

Materia Viva – ne tik patogūs naudoti pavyzdžiai, bet ir jūsų darbo aplinką papuošianti dėžutė. Kompaktiškoje dėžutėje yra devynios skirtingo popieriaus kolekcijos. Čia rasite ir 100% makulatūros, taip pat iš dalies perdirbto popieriaus su medvilnės ar kanapių pluoštu.

 

MAteria-Viva2.jpgPopieriaus „Materia Viva  pavyzdžių dėžutė. „Antalio“ nuotrauka.

 

Pavyzdžių užsakymo forma