Naujienos, Įkvepiančios istorijos

„Mix and Match“ - kai žaidžia dizaineriai

27 Bal 2021 —
Atsispausdinti
Mix&match banner

Mados tendencija „mix & match“ pastebima jau keletą dešimtmečių. Pastaraisiais metais, atsiradus daugybei „Instagram“ mados tinklaraštininkų, kuriančių unikalų stilių, tendencija „mix & match“ taip išpopuliarėjo, kad dabar ją galima išvysti bene kiekvienos kolekcijos pristatyme. Padedama socialinių tinklų, ši tendencija išplito ir į interjero dizainą, kur prie vintažinių skandinaviškų baldų dabar derinami „Ikea“ kilimai. „Mix & match“ yra smagus eksperimentavimo žaidimas, nesvetimas nė vienai sričiai, kurioje naudojami vaizdai – tiek žmogaus, tiek prekių ženklo. Ne išimtis ir grafinis dizainas.

Mados tendencija „mix & match“ pastebima jau keletą dešimtmečių. Pastaraisiais metais, atsiradus daugybei „Instagram“ mados tinklaraštininkų, kuriančių unikalų stilių, tendencija „mix & match“ taip išpopuliarėjo, kad dabar ją galima išvysti bene kiekvienos kolekcijos pristatyme. Padedama socialinių tinklų, ši tendencija išplito ir į interjero dizainą, kur prie vintažinių skandinaviškų baldų dabar derinami „Ikea“ kilimai. „Mix & match“ yra smagus eksperimentavimo žaidimas, nesvetimas nė vienai sričiai, kurioje naudojami vaizdai – tiek žmogaus, tiek prekių ženklo. Ne išimtis ir grafinis dizainas.

Užsisakyti pavyzdžius

 

_________________

„[...] „mix & match“ dizainas nuostabus tuo, kad atneša daug laimingų atsitiktinumų.“Jaako Tuomivara

_________________

 

Pasak grafikos dizainerio Jaako Tuomivaros („Supergroup Studios“), kompiuteriai padeda grafikos dizaineriams išnaudoti visas „mix & match“ žaidimo galimybes. Jo teigimu, „pagrindinis kompiuterio privalumas – o taip pat ir trūkumas – yra tai, kad viskas pateikiama plokštumoje“.

Kompiuteriai visiems padėjo įprasti prie plokštumos, net kuriant 3D objektus. Kai viskas pateikiama viename lygyje, tada labai lengva žaisti su skirtingais elementais, tokiais kaip fotografijos, iliustracijos ar tekstas, ir atitinkamai juos sudėlioti. Kompiuterio ekranas sukėlė tikrą revoliuciją, nes jame matomas vaizdas yra panašiausias į rezultatą, kurį gautume ant popieriaus. Jis paaiškina smulkiau: „Kuo labiau priartėji prie galutinio bet kurios užduoties rezultato, tuo lengviau papildyti vaizdą įvairiausiai elementais ir pasižiūrėti, kaip tai atrodytų, – taip derinant elementus „mix & match“ būdu gimsta daugybė laimingų atsitiktinumų.“

Apie žaidimą dekoratyviniu popieriumi


„Mix & match“ esmė – suasmeninta komunikacija. Pavyzdžiui, tyrimai rodo, kad storas popierius sudaro aukštos kokybės įspūdį, o mėlyna spalva – patikimumo. O kas nutinka, kai deriname skirtingas spalvas ir tekstūras? Norėdami sužinoti daugiau, pakalbinome Ericą Guillouardą, spalvų dizainerį ir agentūros „Atelier 3D Couleur“ bendrasavininką.

_________________

„Geriau vengti priešingų spalvų ir nederinti šaltos su šilta, nebent jos yra tos pačios vertės.“

Eric Guillouard
_________________

 

tickets.jpg
Meniu restoranui „Bahama Mamas“
dizainas „A-Side studio“
popierius Keaykolour ir Pop’Set (JK)

 

 

blue&yellow.jpg
„Moonlight Traveller“ / Alan Chong
popierius Keaykolour ir
Curious Metallics (Honkongas)

 

 

gifts.jpg
Dizainas Andy Chiang
popierius Curious Alchemy, Curious Metallics,
Skin Curious Collection ir Keaykolour (Honkongas)

 

 

Agentūra, bendradarbiaujanti su tokiomis bendrovėmis kaip „Hermès“, „Airbus“ ir „Philips“, gavo užduotį sukurti spalvų gamą dekoratyvinio popieriaus gamintojui „Arjowiggins Creative Papers“. Pasisėmę įkvėpimo iš to, kas jau sukurta interjero dizaineriams, 2018 m. „Arjowiggins“ visiškai atnaujino savo dekoratyvinio popieriaus pasiūlą vadovaudamiesi „mix & match“ principu. Eric Guillouard sako, kad jų sukurta „koncepcija suteikia grafikos dizaineriams galimybę naudotis gausiomis spalvų gamomis ir laisvai jas derinti tarpusavyje žinant, kad visos kombinacijos bus sėkmingos. Mes tai vadiname darnia gama.“ Vėliau, 2021 m. vasarį, „Arjowiggins“ išleido spalvų derinimo rinkinius „Keaykolour“ ir „Curious Metallics“, kurie padeda sukurti nesuskaičiuojamą daugybę kombinacijų.

Paprašytas patarimo apie spalvų derinimą, jis pateikė vieną paprastą taisyklę: „Paprastas patarimas – atsargumo dėlei rinkitės monochromiją, derinkite skirtingus tos pačios spalvos atspalvius. Jei siekiate kontrasto, rinkitės ryškų kontrastą – derinkite labai šviesų toną su labai tamsiu. Tačiau venkite priešingų spalvų ir nederinkite šaltos su šilta, nebent jos yra tos pačios vertės. Pavyzdžiui, pastelinė žalia ir tamsi oranžinė, veikiausiai, nesižiūrės..

Dirbant su tokiais projektais kaip knyga ar katalogas, iš esmės turite tik keturis pasirinkimus. Pirmasis – klasikinis, kitaip tariant, šviesios spalvos viršelis ir šviesios spalvos puslapiai. Neutralios spalvos atrodo labai elegantiškai. Antrasis – tamsios spalvos viršelis, kurį tik paryškins šviesūs puslapiai. Trečia galimybė yra sukurti spalvinį šoką, kuris turėtų stiprų poveikį. Paskutinis pasirinkimas, mano manymu, yra šiuolaikiškiausias, bet mažiausiai naudojamas – tai šviesus, klasikinis viršelis su spalvingais puslapiais. Šiuo atveju, didžiausias iššūkis yra parinkti tokią spalvą ir šriftą, kad tekstas būtų įskaitomas, ir šita užduotis yra labai įdomi, bent jau man.“

 

 

calendar.jpg

Dizainas „A-side Studio“ / popierius Keaykolour ir Pop’Set (JK)

 

hey!.jpg
„HeyStudio“ kanceliarinės prekės „Pop’Set“ (Ispanija)

 

 

„Mix & match“ esmė – kūrybinė laisvė, kurioje gimsta unikalūs kūriniai. Socialinių tinklų eroje, kurioje asmenybė irgi yra prekė, „mix & match“ padeda sukurti išskirtinių projektų, kuriuos vienija tik tai, kad juos sukūrė tas pats žmogus.

Jérôme’as Noyelle’is, „Antalis“ rinkos plėtros vadovas, sako, kad „norėdami, jog spaudos projektas pasižymėtų įvairove, dizaineriai gali derinti skirtingas spalvas iš vieno ar kelių rinkinių, kad sukurtų norimą spalvų derinį, kuris veikia kaip kolekcija ir daro stiprų vizualinį poveikį. Be to, taikant tokius spausdinimo metodus kaip šilkografija, iškilioji spauda ar folijavimas, galima derinti skirtingų spalvų popierių nepadidinant gamybos sąnaudų. To apties galima pasiekti ir su ofsetine spauda, jei popieriaus spalvos yra vienodo intensyvumo. Priešingu atveju gali tekti koreguoti spaudo spalvas, kad visi puslapiai būtų vienodai gerai įskaitomi.“

Ir spalvų, ir tekstūrų atveju elementų sąveika suteikia didžiulį galimybių skaičių labai aiškiai perteikti turinį. Kai dėl interjero dizaino, tai dažų gamintojai seniai tai suprato ir pradėjo gaminti audinius, kurie yra tokių pat spalvų kaip jų dažai.

 

Apie šriftų kūrimą ir derinimą

Dizaino srityje „mix & match“ tendencija yra puiki tuo, kad grupė kūrybingų žmonių gali išreikšti savo kūrybiškumą jiems suteiktuose rėmuose, kuriais naudodamiesi kiti irgi gali kurti. Skirtingų specialistų procesas yra toks pat: tai gali būti specialistas, ieškantis spalvų, kurias galės derinti daugybėje projektų, ar grafikos dizaineris, derinantis skirtingus stilius, kad klientui sukurtų leidinį. Viskas prasideda nuo skirtingų stilių ir krypčių elementų derinimo kuriant sistemą, kuri padės kitiems išreikšti savo kūrybiškumą derinant skirtingus tos sistemos elementus, todėl „mix & match“ yra ir indėlis į šį procesą, ir jo rezultatas.

 

 

white&rose.jpg
Vestuvių kvietimai, dizainas Maria Kirvas
popierius Keaykolour ir Curious Metallics (Rusija)

 

 

mbert
Vizitinės kortelės @Mmmimbert
popierius Curious Metallics (Prancūzija)

 

 

Šriftų kūrimas yra puikus to pavyzdys. Tomas Foley’us, „Monotype“ šriftų kūrybos direktorius, pasakoja apie savo darbą ir skirtingas įtakas šrifto srityje. „Šrifto dizainas visada atspindi reikšmingus kultūros pokyčius – technologinius, meninius ir net komercinius. Jei pažvelgtume į Viktorijos laikus, šriftų kūrybos aukso amžių, pokyčius lėmė spaudos pažanga ir spartus vartotojų kultūros formavimasis.

Tas pat pasakytina ir apie dabartinius laikus. Dauguma naujausių ir labiausiai pastebimų šriftų priklauso didiesiems prekių ženklams, tai yra specialiai jiems sukurti šriftai. Taip kuriasi komerciškai patrauklių šriftų tendencija. Pavyzdžiui, šiuo metu dominuoja tam tikri šriftai be serifų (sans serif), tačiau taip pat įsigalėja jiems priešinga tendencija, kuri yra labiau eksperimentinė ir plečianti šrifto žanro ribas. Kalbėdamas apie technologines galimybes, jis pateikia du pavyzdžius, kurie pastaraisiais dešimtmečiais sukėlė daugiausia pokyčių. Pirmasis yra kintamojo šrifto (variable font) technologija, leidžiantis viename faile išsaugoti begalinį skaičių to paties šrifto variacijų ir pagerinti jo pritaikomumą (žr. paveikslėlį).

Kitas pavyzdys yra atvirojo šrifto (open type) formatas, talpinantis iki 65 536 glifų. Jis padidina ir rankraštinių šriftų pritaikomumą, nes ta pati raidė gali būti sujungiama su po jos einančia raide skirtingais būdais. Dėl to buvo įmanoma sukurti sudėtingų ne lotyniško alfabeto rankraštinių šriftų. Taip buvo sukurta plati įvairovė skirtingų šriftų.

 

 

_________________

„Jei laikaisi tam tikrų taisyklių, gali drąsiai derinti sans serif ir rankraštinius šriftus [...].“

Tom Foley

_________________

 

 

variable-font.jpg
Naudojant kintamuosius šriftus, galima įkelti vieną atskirą 57 KB dydžio šrifto failą
ir sukurti beveik begalinę stilių įvairovę
 

 

Paprašytas patarimo apie šriftų derinimą, Tomas Foley’us sako, kad tradicinė šriftų klasifikacija (pagal laikotarpį ir stilių) yra atgyvenusi, nes mes jau įžengėme į naują erą, kurioje žmonės derina skirtingų laikotarpių stilistiką. „Siekiant sėkmingai derinti šriftus, nebūtina rinktis tik iš to peties laikotarpio, žanro ar stiliaus pavyzdžių. Galima puikiai suderinti sans serif ir rankraštinį šriftą, jei laikomasi tam tikrų taisyklių./p>

Lygindamas šriftus, kaip pagrindu remiuosi kaligrafija, nes šiuolaikiniai šriftai yra kilę iš senųjų kaligrafinių formų. Jei gerai juos išmanai, priimsi gerus sprendimus. Kalbant apie šrifto dizainą, yra svarbu turėti omenyje du kaligrafijos tipus – rašymą plačia ir smailia plunksna, nes tada galima sukurti tokią šriftų grupę, kurioje sans serif ir serif puikiai dera, žinoma, tik tuo atveju, jei paisoma juos siejančių kaligrafijos principų. Puikus to pavyzdys – „Macklin“ šriftas, kurį sukūrė „Monotype“.

 

macklin.jpg
Viena šeima. Daugybė stilių. Kiekvienos akimirkos balsas.
„Macklin™ Superfamily“ autorius - Malou Verlomme iš „Monotype Studio“.

 

 

Kalbant apie suasmenintą komunikaciją, atrodo akivaizdu, kad auga poreikis naujų prekių ženklų, kitokių nei esami, kurie suteiktų priemonių ne dizaino srities profesionalams kurti profesionalios išvaizdos prekių ženklus. Šios priemonės, sukurtos UX (user experience) ir grafikos dizainerių, plečiasi į naujas sferas, ir pamažu atsiranda šriftų kolekcijų, skirtų dirbti taikant „mix & match“ principą. Vis dėlto, kaip pastebi Foley’us, šios kolekcijos ilgainiui taps plačiai naudojamos ir praras išskirtinumą, todėl kūrybinių sričių profesionalų poreikis nemažės.

Kūrybiško derinimo menas yra skonio reikalas, jis yra subjektyvus ir neapsieina tiek be sėkmingų, tiek be nesėkmingų patirčių. Tačiau dėl vieno sutinka visi mūsų kalbinti specialistai – „mix & match“ yra smagus kūrybinis žaidimas, kuris ištrina ribas. Galbūt to mums dabar labiausiai ir reikia.

 

 

 

books-mix-match

Kurkite spalvų derinius pasitelkę
Keaykolour ir Curious Metallics kolekcijas

 

 

Peacock Mix&Match

Curious Collection Metallics Peacock
puikiai dera su Keaykolour Atoll