Poligrafija, Creative power, Naujienos, Įkvepiančios istorijos

Ką gali padėti prisiminti jūsų rankos: studija apie prisilietimų ir tekstūrų poveikį

20 Lie 2020 —
Atsispausdinti
What_your_hands

Galite to sąmoningai ir nesuvokti, bet jūsų smegenys visą gyvenimą praleidžia kataloguodamos visko, ką palietėte, jausmą, svorį ir formą. Tai vadinama taktiline atmintimi, todėl jūsų raumenys žino kokią tiksliai jėgą jums reikia naudoti norint pakelti arbatos puodelį, kai norite ja pasimėgauti.

Galite to sąmoningai ir nesuvokti, bet jūsų smegenys visą gyvenimą praleidžia kataloguodamos visko, ką palietėte, jausmą, svorį ir formą. Tai vadinama taktiline atmintimi, todėl jūsų raumenys žino kokią tiksliai jėgą jums reikia naudoti norint pakelti arbatos puodelį, kai norite ja pasimėgauti.

Taktilinė atmintis taip pat žavi tuo, kad visa ši informacija yra saugoma jūsų smegenyse, persipina su kitais jutiminiais ar emociniais prisiminimais, nesvarbu, ar jūs apie tai žinote, ar ne.

Savo straipsnyje apie manipuliavimo ir knygų skaitymo patirtį Oksfordo universiteto eksperimentinės psichologijos profesorius Charlesas Spence’as pastebi, kad mes prasčiau įsimename tai, ką girdime, o mūsų galimybės įsiminti taktilinius ir vizualinius pojūčius beveik tokios pačios.

Kitais žodžiais tariant, mes lengviau įsimename informaciją, kai pajungiame keletą jutimų: regą, puslapių vartymą, popieriaus prisilietimą ir esam linkę geriau suvokti skaitomos popierinės knygos turinį nei skaitmeninį knygos variantą.

What_your_hands1288x798.jpg

Giuseppe Penone, Pelle del Monte, 2012, ©Penone

What_your_hand1288x798.jpg

Atelier Felt vizitinės kortelės ant Curious Matter popieriaus

Tad jei geriau įsimenama atspausdinta žinutė ir tam pajungiama mūsų taktilinė atmintis, būtų teisinga manyti, kad parinkus malonią liesti popieriaus tekstūrą, ji sukels malonius prisiminimus apie skaitomą knygą. Galbūt verta rimčiau pagalvoti, apie leidžiamai knygai parinkto popieriaus rūšį ir tekstūrą. Lingvistikos specialistė Naomi Baron tai paaiškina kaip „Kvapas ir regėjimas yra svarbūs pojūčiai, kai ruošiamės skaityti, bet prisilietimas gali būti pats svarbiausias“.

Kiekvienai tekstūrai skirtinga reakcija

Buvo atlikti tyrimai apie tai, kokius pojūčius žmonėms sukelia liečiamo popieriaus tam tikros charakteristikos: svoris, lygumas, švelnumas (arba jo nebuvimas), tekstūra ir kita. Pristatome trumpą gautų rezultatų apibendrinimą:

  •  Nustatant kaip suvokiam kokybė, tyrimai parodė, kad „svoris, esantis rankoje, kai mes laikome kažką sunkaus, įprastai asocijuojasi su kokybe ir verte.“ (Charles Spence). Pavyzdžiui, tyrimai parodė, kad klientai, kurių gautas popierinis meniu buvo „sunkesnis“ buvo linkę maistą apibūdinti, kaip atitinkantį aukštesnius standartus, nei tie, kurių meniu1 buvo „lengvesnis“.

 

  •  Taip pat keletas tyrimų parodė, kad pirmenybė buvo teikiama švelnesnės tekstūros popieriui, nei šiurkštesnės2.

 

White_review_antology1288x798.jpg

„The White Review Art Anthology“ atspausdinta ant Olin popieriaus

 

  • Lygiai taip pat veikia, kaip ir gilesnės, aštresnės tekstūros labiau nemėgiamos3, nei mėgiamos.

 

  • Reklama, atspausdinta ant itin kokybiško popieriaus, nuteikia4 teigiamai vertinant jos unikalumą ir išskirtinumą.

 

  • Tekstūros, kurios liečiant suteikia „natūralumo“ pojūtį ir atkartoja gamtoje sutinkamas formas, taip pat sukelia5 teigiamas emocijas.

Kaip tai, ką liečiame, keičia tai, kaip mąstome

Ši „natūralumo“ idėja iš tikrųjų yra susijusi su „pojūčių perkėlimo“ sąvoka ir, kaip paaiškino profesorius Charlesas Spence’as „Pojūčių perkėlimas reiškia pastebimą efektą, kurį sukelia vartotojų (sąmoningų ar kitokių) lūkesčių ar jausmų dėl (…) perkėlimas į jų pačių (produkto) reitingus.“

 

What_your_texture1196x798.jpg

 

Spausdintos komunikacijos atveju tai pasireiškia taip, kad popieriaus tekstūra veiks mūsų požiūrį apie popieriuje pateikiamą žinutę. Tai taip pat gali paveikti prekės ženklo ar produkto suvokimą.

Pavyzdžiui, popierius matiniu nelygiu paviršiumi gali sukelti pojūtį, kad produktas yra labiau natūralus, o tai paskatins galvoti, kad ir prekinis ženklas yra labiau „žalias“ (pagalvokite apie vyno, maisto ar kosmetikos etiketes).

Kita vertus, lygus, blizgus popieriaus paviršius gali asocijuotis su ateities produktais ir pažangiomis technologijomis.

 

Dabar atėjo laikas apsvarstyti dar vieną įdomų faktorių. Tai idėja apie atitikimą ir nesuderinamumą, kuri apibrėžia, kad jums ne visada būtina laikytis jūsų prekinio ženklo žinutės vientisumo. Remiantis vieno tyrimo rezultatais, jei esate prekės ženklas, kuris vartotojų yra suvokiamas kaip novatoriškas, galite netgi gauti naudos iš prieštaringų signalų siuntimo (nors tai netaikoma įmonėms, kurios suvokiamos kaip tradicinės).

 

„Fat Duck“, vienas iš novatoriškiausių 2000-jų metų restoranų Didžiojoje Britanijoje, vokams gaminti pasirinko popierių su odos lietimo pojūčio paviršiumi. Įsivaizduokite savo taktilinės atminties nuostabą, kai matant įprastai atrodantį popierių, tikimasi įprasto popieriaus pojūčio, ir vietoj to jūs jaučiate lyg liestumėte odą..

Kai pasirinktas popierius atitinka jūsų siunčiamą žinutę, jis ją sustiprina, tuo tarpu nesuderinamumas gali būti puikus būdas padaryti ją įsimintina.

Šie tyrimai, apie tekstūrų, spalvų, uoslės ir kt. poveikį pradėti dar labai neseniai. Tačiau net turėdami šiuos kelis elementus, galime jau eksperimentuoti. Meno antologijoje „White Review“ panaudotas skirtingas popierius kaip skirtukai tarp skyrių.

 

Tai idėja, kurią kartu su mumis sukūrė profesorius Spence'as: „Knygoje galite rasti įvairių rūšių popieriaus skyrių atskyrimui. Tai gali būti skirtingas popierius, kurį matote, arba skirtingas popierius, kurį jaučiate“ - tai, kas suteikia emociją ir jūsų žinutę padaro tikrai įsimintiną.

Kai neuromokslas dideliais žingsniais keliauja į priekį, inovatyvios įmonės ir startuoliai iš naujo atranda prisilietimų ir faktūrų galią. Dabar pats laikas pradėti eksperimentuoti ir ieškoti naujų kūrybinių būdų, kaip perduoti emocijas per popierių, nes rytojus priklauso jutiminiams patyrimams.