Naujienos, Interviu, Įkvepiančios istorijos
13 Bir 2021 —
Atsispausdinti
pagrindine2_resize_1096x518.jpg

Pokalbiai ne biure.

„Dovanų meistrai” apie verslo dovanas ir jų pakuotes

Pokalbiai ne biure.

„Dovanų meistrai” apie verslo dovanas ir jų pakuotes

Šiandien Daiva kalbina „Dovanų meistrų” įkūrėją, sakytumėm „džiaugsmo dovanotoją” Odetą Plakienę.

 Odeta, ką veikia „Dovanų meistrai”?

„Dovanų meistrai” kuria originalias verslo dovanas įmonėms, norinčioms išsiskirti ir vystyti ilgalaikius ryšius su darbuotojais, klientais ir partneriais. Generuojame dovanų idėjas, ruošiame koncepcijas, įgyjame ir apipavidaliname, pakuojame dovanas ir pristatome įmonių gavėjams.

 

Aš, kaip popieriaus specialistė, paėmusi į rankas kiekvieną dovaną, pirmiausiai apžiūrinėju popierių. Odeta, kaip elgiasi žmonės su verslo dovanomis – kiek jiems svarbi dovanos pakuotė?

Verslo dovanose pakuotė yra netgi svarbesnė nei privačiose dovanose. Jei dovanodami asmeniškai galime atleisti sau ir mums greičiausiai atleis tam tikrą neišbaigtumą, nelygų kampą, netobulumus, tai verslo dovanos šie dalykai kuria pirmąjį įspūdį, todėl yra ypatingai reikšmingi. Vos paėmęs į rankas verslo dovaną, gavėjas patiria taip verslui svarbią emociją, kuri gali turėti įtakos būsimam verslo santykiui.

Verslo dovanos pakuotę, beje, sudaro daugiau elementų, nei įprastai privačią dovaną. Jei privačias dovanas dažniausiai „pakuojame” į dovanų maišelį arba geriausiu atveju į dovanų pakavimo popierių, tai verslo dovanos dažniausiai pakuojamos į dėžutę, kuri užpildyta saugiu užpildu, dedamas šilkinis popierius, kuris užklijuojamas lipduku, pridedama kortelė, gaminama individuali užmautė, logotipuota juostelė ir pan.

 

Privačiame gyvenime dovanos pakuotė dažnam siejasi su dovanų popieriumi ir didžiuliu kaspinu, o kaip yra su verslo dovanų pakavimu?

Verslo dovanose pakuotė turi būti subalansuota. Čia retai siekiama nustebinti dydžiu – kaspino ar dėžutės - bet visada norima atspindėti įmonės stilistiką ir pakuotės pagalba sustiprinti bei perduoti žinutę. Pavyzdžiui, žaisminga dovana greičiausiai bus spalvota, bet nebūtinai su fejerverkais ir balionais, kaip galėtų būti privačiame gyvenime. Taip pat jei dovanojama prabangi dovana, pakuotei bus parenkamos prabangos įspūdį sustiprinančios medžiagos.

 

Dovana2_460x328.jpg

 

dovana1_460x328.jpg

 

Kokias pakuotės tendencijas pastebi, kurdama dovanas įmonėms?

Pati akivaizdžiausia dovanų pakuotės tendencija yra tvarumo siekis, kurį labai palaikau. Tvarios pakuotės visų pirma prasideda nuo tinkamo dydžio. Idealu, jei dėžutė būna kaip tik tokio dydžio, kad į ją įsidėtų dovana. Didesnė dėžutė reiškia didesnį/perteklinį medžiagų sunaudojimą pakuotei ir dar tenka galvoti apie tūrio užpildus.

Svarbi, be abejo, ir medžiaga, iš kurios pakuotė gaminama. Tvarioms pakuotėms naudojamas perdirbtos makulatūros ar kitokių antrinių žaliavų popierius (pvz. yra popierius pagamintas iš perdirbtų vienkartinių kavos puodelių).

Svarbu, kad pakuotė būtų lengvai perdirbama, t.y., kas tai bebūtų ar popierius, ar plastikas, labai svarbu, kad skirtingos rūšys nebūtų maišomos tarpusavyje. Jeigu pakuotė reikalauja ir plastiko, ir popieriaus, tai šie elementai turėtų būti lengvai atskiriami, kad perdirbant nesusimaišytų. Pavyzdžiui, dovanoms stengiamės nenaudoti laminuotos pakuotės (padengta plėvele), nes tokia pakuotė nėra tinkama perdirbimui, ji keliauja į bendras atliekas.

Pagrindiniai akcentai turėtų būti šie:

  • Naudoti, tiek kiek reikia
  • Perdirbta, antrinių žaliavų, ar bent jau sertifikuota žaliava
  • Lengvai perdirbama

 

Su kokiais iššūkiais susiduri, kai galvoji apie dėžutę?

Galvojant, į ką įpakuoti pasirinktą verslo dovaną, kyla daugybė klausimų. Pavyzdžiui, kokį popierių pasirinkti? Jų yra labai daug ir ne visada „man gražu” argumentas yra protingiausias. Taip pat svarbu, kiek gerai jis galės išpildyti vizualinį spaudos sumanymą. Kitas iškylantis klausimas - koks tinkamiausias popieriaus storis mano projektui? Nuo to priklauso, ar ji bus pakankamai tvirta ir stabili.

 

Kokie kiti aspektai rūpi klientams, kai diskutuojate apie dovanų dėžutes?

Klientams svarbu, kad pakuotė būtų dalis dovanojimo patirties. Kad ji būtų patraukli ir maloni paimti į rankas. Dovanos pakuotė yra pirmasis žingsnis kuriant „wow” efektą verslo dovanose, o to – t.y. išsiskirti – trokšta visos dovanojančios įmonės.

Kita vertus, dovanos pakuotė turi atlikti savo funkciją: užtikrinti dovanos saugumą. Juk svarbiausia visgi yra tai, kas yra dovanos dėžutės viduje. Todėl pakuotės tvirtumas ir stabilumas turi užtikrinti saugų dovanos nukeliavimą iki gavėjo.

Taip pat būtina, kad ji atskleistų korporatyvinį stilių bei dovanos žinutę.

Vis dažniau susiduriu su klientų pastebėjimu, jog „šios dėžutės tikrai niekas neišmes – ją galima panaudoti daiktams susidėti” ir tai yra labai tvarus požiūris į dovanos pakuotę, suteikiantis jai papildomą funkciją ir ilgesnį gyvenimą.

 

 

Dovana5_460x328.jpg

 

Dovana6_460x328.jpg

 

Paminėjai ne vieną papildomą elementą. Ar daug dėmesio skiriama verslo dovanos pakuotės detalėms?

Išties pakuotės apipavidalinimo galimybių yra labai daug. Bet svarbu rasti balansą, idant pakuotės elementai neužgožtų pačios esmės – dovanos. Įsivaizduokite, jei gavus dovaną jums tenka „brautis” pro 101 kaspinėlį, skaityti 5 skirtingas korteles, dėžutės viduje ieškoti pačios dovanos, tai netrukus jūsų pakilų įspūdį perims šioks toks susierzinimas, teisingai? Tad apgalvojus pakuotės koncepciją, visada kviečiu ją kritiškai peržiūrėti ir pasilikti tik tuos elementus, kurie tikrai būtini.

Jau aptarėme daugybę elementų, kurie kuria pridėtinę vertę dovanai. Pasidalinsiu dar trimis slaptaisiais ingridientais, kurie padeda nuginkluoti net išrankiausią gavėją:

  • Kvapas: Paėmę dovaną, mes ją matome, liečiame, bet ne visada užuodžiame. Kvapas yra galingas pasąmoninis įrankis, kuriantis emociją ir įspūdį. Dovanos pakuotę galima pakvėpinti keliais lašais subtilaus aromato ir tai sukurs puikų efektą.
  • Ranka užrašyta žinutė: tai ypač aktualu versle, kuomet gaunama daug dovanų ir ne visada žinome, nuo ko. Kai savo žinutę užrašote ranka, kreipiatės asmeniškai, gavėjas jaučia, jog dovanai skyrėte savo asmeninį laiką, įdėjote pastangų. Tokiu būdų užmezgate betarpišką asmeninį ryšį.
  • Daugiau nei tikiesi: pridedu kažką, ko klientas nesitiki ir neprašė. Taip žengiate papildomą žingsnį, kuris gavėjui byloja apie įsitraukimą ir bendradarbiavimo požiūrį.

 

Ko palinkėtum šio pokalbio klausytojams?

„Dovanų meistrų” misija yra skleisti dovanojimo džiaugsmą ir kelti dovanojimo kultūrą. Todėl visiems linkiu su džiaugsmu tiek dovanoti, tiek priimti dovanas ir būti pačiais dėmesingiausiais dovanotojais.

 

Dėkojame už pokalbį.