Tendencijos, Naujienos ir renginiai, Naujienos, Pakavimo produktų naujienos, Tinklaraštis

Koks aplinką tausojančios pakuotės poveikis?

14 Kov 2022 —
Atsispausdinti
How sustainable packaging can impact sales

Ekologiškai atsakingas pakavimas reiškia, kad atsižvelgiama į pakuotės daromą poveikį aplinkai per visą jos gyvenimo ciklą ir siekiama sumažinti žalingą poveikį žmonių sveikatai ir gamtai.

Ekologiškai atsakingas pakavimas reiškia, kad atsižvelgiama į pakuotės daromą poveikį aplinkai per visą jos gyvenimo ciklą ir siekiama sumažinti žalingą poveikį žmonių sveikatai ir gamtai.

Pagrindinis tvaraus pakavimo strategijos elementas yra mažinti bendrą pakuočių dydį ir svorį, gabenti siuntas tinkamo dydžio dėžėse, taip pat – rinktis aplinką tausojančias medžiagas. Inovacijos leidžia sukurti optimalaus dydžio tvarią pakuotę, taip gerinant tiekimo grandinės našumą. Taigi „žaliau“ elgiamės pereidami nuo tradicinių prie ekologiškų medžiagų ir mažindami pakuočių dydį.

 

Pateisinant naujus klientų lūkesčius

Remiantis klientų apklausa aplinkosaugos tema, kurią „Antalio“ užsakymu 2021 m. kovą atliko IFOP, 79 % „Antalio“ klientų mano, kad pakavimo gaminių palankumas aplinkai yra svarbu arba labai svarbu. 62 % yra pasiryžę už aplinką tausojančius pakavimo gaminius mokėti daugiau. Tokių gaminių svarba ateityje tik augs, o socialiai atsakingos įmonės šioje srityje jau yra žingsniu priekyje.

Nors kaina lieka svarbiausiu „Antalio“ klientų pirkimo kriterijumi, aplinkosauga pagal svarbą rikiuojasi antra, o tai liudija šio aspekto potencialą veikti pirkėjus. Vartotojai netgi laiko ekologiškumą tokiu pat svarbiu kaip pagrindinė pakuotės funkcija, t. y. funkcionalumas!

 

 

statistik_LT.jpg

 

Vartotojų poreikiai ir susirūpinimas auga

Vartotojai darosi vis sąmoningesni aplinkosaugos klausimais. Jie reikalauja bendrovių rasti tvarių sprendimų, kurie mažintų atliekų ir anglies dioksido pėdsaką. 42 % pirkėjų teigė, jog rūpintis, kad pakuotė būtų pagaminta iš perdirbtų arba tvarių medžiagų, yra vienas esminių jų kasdienio apsipirkimo įpročių („GlobalWebIndex“, 2019 m.).

Negana to, reguliavimo institucijos, nevyriausybinės organizacijos ir vartotojai daro spaudimą bendrovėms ieškoti tvarių išeičių, siekiant sumažinti išteklių išeikvojimo ir klimato kaitos pavojus. 55 % JAV respondentų („McKinsey & Company“ apklausa) 2020 m. spalį teigė esantys nepaprastai arba labai susirūpinę gaminių pakuočių poveikiu aplinkai, taigi vartotojams ir toliau itin rūpi šie klausimai. Kadangi pirkėjai nesusitelkę į vieną konkrečią sritį, tvarumu besirūpinančios įmonės turi atliepti susirūpinimą įvairiausiais klausimais. Visuose galutinio vartojimo segmentuose 60–70 % vartotojų tvirtino, kad sutiktų mokėti daugiau už tvarią pakuotę. 52 % vartotojų teigė, kad pirktų daugiau tvariai supakuotų gaminių, jei jie nebūtų brangesni už įprastai supakuotus produktus.

 

 

Kad su prekės ženklu siejamos patirtys būtų malonios

Pamatiniai pirkimo kriterijai ir aplinkosaugos iššūkiai nuo šiol yra susiję su komerciniais sprendimais, mat neišnaudota erdvė ir perteklinė pakuotė erzina klientus ir kelia nepasitenkinimą prekių ženklu. Aplinkosauga smarkiai veikia pardavimą, ypač pasaulį ištikus COVID-19 pandemijai. Pavyzdžiui, visos „Sézane“ gabenimo dėžės nuo šiol gaminamos iš perdirbto kartono ir gali būti parsiunčiamos grąžinant prekes arba panaudojamos kaip puošnios dėžės namų interjere. Prancūzų mados mažmeninės prekybos pardavėjas internetu „Sézane“ šiuo metu taip pat paprastina savo dėžes, atsisakydamas nereikalingų etikečių ir papildomo vyniojimo bei pritaikydamas dėžių dydį ir formą, kad jos kuo geriau atitiktų jomis gabenamus daiktus.

 

sustainable-packaging-impact-sales-body2.jpg

 

Dėl pandemijos tvarių pakavimo sprendimų svarbos darosi nebeįmanoma ignoruoti. Uždarius nebūtinųjų prekių mažmenines parduotuves, keitėsi gyvenimo būdas: daug daugiau prekių siųstasi į namus ir daug daugiau pakuočių reikėjo išrūšiuoti ir perdirbti. Tuo pat metu namuose apsipirkinėjantys vartotojai pageidauja, kad prekes išpakuoti būtų malonu. Bendrovės turi patenkinti šiuos prieštaringus reikalavimus, tad ieško išmanių ir aplinką tausojančių pakavimo išeičių.

Visuomenei vis labiau domintis su atliekomis ir pakuotėmis susijusiomis aplinkosaugos problemomis, daugiau nei 2/3 vartotojų teigia, kad sutiktų mokėti daugiau už aplinkos taip nealinančią pakuotę. Anot Amerikos rinkodaros asociacijos, žmonės taip pat daugiau išrūšiuoja, jei žino, kas iš perdirbamų atliekų gaminama. Jungtinėje Karalystėje 50 % vartotojų jau yra tekę pakeisti pamėgtą prekių ženklą kitu, susirūpinus naudojama pakuote. Taigi inovatyviems e. prekybos prekių ženklams svarbu savo verslo plane atsižvelgti į klientų dalyvavimą ir lūkesčius.

 

Aplinką tausojantis pakavimas nuo pradžios iki galo

Sukurti ir pagaminti aplinką tausojančią pakuotę – negana. Tam, kad ji būtų visiškai tvari, reikia apgalvoti, kas bus jai atitarnavus. Štai kodėl prekių ženklai turi pamąstyti ir apie veiksmingą savo gaminių perdirbamumą. „Nespresso“ perdirbimo programą Jungtinėje Karalystėje pradėjo prieš daugiau nei 10 metų. Pirkėjams siūlomi skirtingai variantai, kaip surinkti panaudotas kapsules, – jas tvarkant kava ir aliuminis atskiriami, jiems suteikiamas antras gyvenimas. Pakuotė laikoma perdirbama, kai ją galima surinkti, apdoroti ir vėl naudoti kaip žaliavą arba prekę. Pakuotės perdirbamumas priklauso nuo jos pobūdžio ir sudėties.

 

sustainable-packaging-impact-sales-body3.jpg

 

Žingsnis atsakingo vartojimo link

Pasirinkus lanksčią pakuotę arba pakuotę iš vienos medžiagos, taip pat – biologiškai skaidžias, augalinės kilmės ir kitas aplinką tausojančias alternatyvas, gali būti lengviau integruoti pakuotę į žiedinę tiekimo grandinę. Beveik visos medžiagos yra biologiškai skaidžios, bet kai kurioms jų suirti reikia dešimtmečių ar net šimtmečių ir jos nebūtinai bus palankios aplinkai.

Taigi jei norite, kad jūsų pakuotės baigtų savo dienas taip pat „žaliai“, kaip ir pradėjo, klauskite įmonių socialinės atsakomybės specialistų tikslios perdirbimo informacijos ir įsitikinkite, kad jūsų pakuotės bus veiksmingai surinktos ir nusiųstos į atliekų rūšiavimo įmonę išrūšiuoti, išvalyti ir perdirbti į gamybai panaudotinas medžiagas – taip, kaip žaliavos.

 

________________________________

Šaltiniai:

1- „McKinsey“ apklausa, į kurią 2020 m. balandžio 14–22 d. atsakė 2 004 pilnamečiai Vokietijos ir JK vartotojai.

2 - https://www.sciencedaily.com/releases/2019/05/190516103712.htm

3 - „McKinsey“ apklausa, į kurią 2020 m. balandžio 14–22 d. atsakė 2 004 pilnamečiai Vokietijos ir JK vartotojai.