Vestuvės – viena įsimintiniausių progų gyvenime. Tad suprantama, kad kvietimai šia proga turi būti atitinkami, džiuginti tuos, kurie kviečiami į tokį smagų poros gyvenimo įvykį. Šiais laikais poros gali pasirūpinti, kad jų kvietimai būtų unikalūs ir tokio grožio, kokio jie pageidauja. Kasmet į pašto dėžutes visame pasaulyje pristatoma milijonai kvietimų į vestuves, tačiau skleisti žinią apie būsimas vestuves ne visada buvo taip paprasta.
Vestuvės – viena įsimintiniausių progų gyvenime. Tad suprantama, kad kvietimai šia proga turi būti atitinkami, džiuginti tuos, kurie kviečiami į tokį smagų poros gyvenimo įvykį. Šiais laikais poros gali pasirūpinti, kad jų kvietimai būtų unikalūs ir tokio grožio, kokio jie pageidauja. Kasmet į pašto dėžutes visame pasaulyje pristatoma milijonai kvietimų į vestuves, tačiau skleisti žinią apie būsimas vestuves ne visada buvo taip paprasta.
Prieš šimtus metų į šventę kviesdavo miesto šauklys, kuris apie šį įvykį pranešdavo, plyšaudavo iš visų jėgų ir kviesdavo visus, kurie patekdavo į šios žinios girdimumo ribas. Popierinį pavidalą vestuviniai kvietimai įgavo tik išradus spausdinimo mašiną ir žmonėms tapus raštingesniems. Iš pradžių kvietimai labiau priminė skelbimus apie jau įvykusias santuokas.
XVIII amžiuje šios tradicijos vystėsi ir skelbimai tapo kvietimais, kviečiančiais draugus ir šeimos narius dalyvauti vestuvių renginiuose. Kvietimai į skirtingus regionus skyrėsi, o ten, kur pašto paslaugos buvo nepatikimos ar jų visai nebuvo, buvo įprasta, kad juos pristatytų poros šeimos nariai ar tarnai asmeniškai. Kvietimai būdavo dedami į du vokus – kad kelionės metu nebūtų sugadinti, o prieš pat įteikimą būdavo paliekamas tik vienas.
XIX a. pradžioje kvietimai į vestuves jau darėsi panašesni į tokius, kokius esame įpratę matyti juos šiandien. Dažniausiai juos naudodavo kilmingieji. Kvietimai būdavo rašomi ranka kaligrafiniu raštu ir antspauduojami vaško antspaudu, vaizduojančiu šeimos herbą, kaip statuso ženklą. Tačiau netrukus dėl litografijos masinė spauda tapo prieinamesnė, todėl vestuviniai kvietimai tapo plačiai paplitusiu socialinio etiketo elementu. Spausdinant spaustuviniu būdu, rašalas nepakankamai greitai išdžiūdavo, todėl ant kvietimo buvo dedamas audeklinio plonyčio popieriaus sluoksnis, kad užrašytas tekstas nenusitrintų.
Per visą istoriją vestuvinių kvietimų įvairių stilių bangas kėlė besikeičiančios technologijos. Vienu metu vestuviniai kvietimai netgi būdavo siunčiami telegrafu! XX amžiuje prasidėjo spalvotų kvietimų era. Skaitmenizacija leido kurti dizainą vienu pelės paspaudimu, o lazeriniai spausdintuvai suteikė naujų formų. Poros gali kurti unikalius kvietimus pagal savo troškimus, tačiau tokios tradicijos, kaip kaligrafija, dvigubi vokai, vaško antspaudai ir papildomas popieriaus sluoksnis, išlieka populiarios iki šių dienų.
Dabar, kai jau žinote, iš kur atkeliavo visos šios tradicijos, galbūt norėsite sužinoti, kas vestuvinių kvietimų pasaulyje mūsų laukia ateityje. Norėdami tai išsiaiškinti, pakalbinome tris žymius šios srities atstovus, kurie papasakojo apie savo darbą, susijusį su kvietimais.
Raquel jau 15 metų dirba „Mount Street Printers“ pardavimų vadove Londone. Ši įmonė gamina tik prabangius spaudos gaminius ir puošnias užrašų knygas.
Kvietimo į vestuves kūrimo džiaugsmas priklauso nuo kliento. Kai kurie klientai pageidauja labai tradicinių ir klasikinių kvietimų, užrašytų gražiu kaligrafiniu raštu arba išties gerai surinktu klasikiniu šriftu. Tada kvietimas yra išgraviruojamas ant kokybiškos sulenktos kortelės (atviruko), o vidus paliekamas tuščias. Kodėl tekstas spausdinamas išorėje? Ogi todėl, kad Viktorijos laikais kvietimai būdavo dedami ant židinio atbrailos.
Storos spalvoto popieriaus kortelės su įvairiais spaudos būdais leidžia sukurti kvietimą, kuris, išimtas iš voko, prikausto mūsų dėmesį. Šiuo metu taip pat labai populiarūs kvietimai su margaspalvėmis iliustracijomis.
Pastebima tendencija pateikti kažką neįprasto, netikėto ir atimančio žadą. Kvietimas išlieka amžinai, tad „vow“ efektas privalomas.
„Mount Street Printers“ sukurtas gėlėtas vestuvinis kvietimas
Vokas – svarbiausias, nes pirmiausia jis pamatomas prieš atverčiant kvietimą. Labai populiaru trikampį atvartą graviruoti monograma arba motyvu, taip pat voko viduje naudoti „pamušalą“ iš plonyčio popieriaus ar popieriaus su spauda, kad derėtų su kvietimu. Pagal užsakymą pagaminti spalvoti vokai taip pat labai populiarūs.
Mes stengiamės numatyti, kokią nuotaiką nori perteikti klientas, ir pasitelkiame savo tradicinius spaudos metodus, derindami juos su šiuolaikine rašysena ranka. Tokiu būdu pasiekiame norimą efektą. Dažnai mūsų įkvėpimo šaltiniu tampa mūsų klientai.
„Idea Inside Design“ – grafikos dizainerių duetas, dirbantis Lietuvoje ir jau šešerius metus kuriantis kvietimus bei su vestuvėmis susijusią spaudos atributiką.
Atrodo, kad visi atsigręžia į gamtą – „kraft“ arba rankų darbo popierius, plėšyti kraštai, minimalistinis, „boho“, paprastas („rustic“) stilius, žaluma, pajūrio motyvai. Jeigu vestuvės, pavyzdžiui, vyksta miške, kvietime atsispindės miško spalvos ir elementai. Vyrauja natūralios, žemės spalvos (pvz.: „Keaykolour“ spalvos „Biscuit“, „Matcha“, „Old Rose“) ir šilti, kreminiai atspalviai.
2021 m. vestuvių sezoną turėjome daugiau laisvės ir galėjome žaisti su geometrinėmis formomis, pavyzdžiui, gan populiarūs buvo apvalūs valgiaraščiai. Jie dažnai buvo derinami su įvairiais aksesuarais (šifono juostomis ar kutais).
Galiausiai iš mados niekada neišeina vaško antspaudai ir šis sezonas nebuvo išimtis. Jie suteikia autentiškumo, rafinuotumo ir žavesio. Be to, vaško antspaudus galima padaryti labai individualius, pridėjus tam tikrą poros arba jų vestuvių kvietimo elementą. Jį taip pat galima derinti su džiovintomis gėlėmis, pvz., šakele levandų arba „kiškio uodegėlėmis“. Ir pirmas puikus įspūdis – garantuotas!
Pastebime, kad vis labiau populiarėja ranka pieštos iliustracijos, atspindinčios poros susižadėjimo istoriją arba kitas svarbias jų gyvenimo akimirkas.
Tradiciją ir kūrybą galima derinti renkantis netradicinį spaudos būdą ar formatą, pavyzdžiui, pasirinkus natūralios medvilnės popierių ir įspaudžiant į jį nacionalinį motyvą taikant įspaudo metodą. Kvietimas atrodys šiuolaikiškai, tačiau nebus užmirštos ir tradicinės detalės.
Padeda, jeigu klientai mato ir paliečia gyvus pavyzdžius ir peržiūri popieriaus paletes. Tuomet daug lengviau išgryninti jų viziją. Kvietimo kūrimo metu mūsų klientai priima sprendimus, rinkdamiesi savo pageidaujamą stilių, popierių, spalvas, formatą, spaudos metodą, vokus ir galiausiai – papildomus elementus, tarkim, vaško antspaudus, juosteles, kutus ir pan.
Martha Camuti yra įvertinta ir gerbiama vestuvinių kvietimų dizainerė, pastaruosius 20 metų dirbanti savo ateljė Šveicarijoje.
Jau kelerius metus populiarus išlieka bohemiškas stilius. Eukaliptų ir kitų augalų temos taip pat populiarios. Be to, dažnai sulaukiu užklausų kelionių tematika, pavyzdžiui, sukurti ką nors įlaipinimo į lėktuvą kortelės stiliumi arba kažką, susijusio su lėktuvais, traukiniais ir laivais.
Skaitmeninei spaudai rekomenduoju popierių, kuris yra perlamutrinis ar turi satino efektą, nes gaunamas blizgesnis ir elegantiškas, prabangus kūrinys. Naudojant skaitmeninį spausdinimą, taip pat puikūs darbai pavyksta su labai šviesiu satininiu popieriumi. Nieko tarsi nesimato, tačiau įsižiūrėjus iš arčiau šviesoje matomas jo subtilus žvilgėjimas. Tokiu būdu galutinis rezultatas įgauna visiškai kitokį aspektą. Jeigu klientai renkasi perdirbtą popierių, taip pat rekomenduoju skaitmeninį spausdinimą, nes būtent jis užtikrina geriausią rezultatą. Prabangesnio stiliaus darbams mieliau renkuosi blizgų popierių, o paprastesniems renginiams esu linkusi rekomenduoti matinį popierių.
Marthos Camuti sukurtas į Italiją tuoktis išvykusios poros vestuvinis kvietimas (Cécilios Hofer nuotr.).
Matome, kad linkstama gaminti vokus su vidiniu sluoksniu, kuris suteikia prabangos pojūtį. Kai kurios poros taip pat prašo ranka užrašytų vokų. Bendradarbiauju su keliais kaligrafais, padedančiais man įvykdyti tokius užsakymus. Kai kurios poros ranka užrašyti pageidauja net adresus ant vokų – tai itin asmeniškas akcentas.
Dažnai klientai klausia popieriaus su augalų sėklomis (įdėjus jį į žemę iš sėklų popieriuje išauga augalai) arba perdirbto popieriaus. Vietoj įmantraus dizaino su auksinėmis detalėmis, jie renkasi paprastą, bet gražų kvietimo variantą.
Mėgstu įsiklausyti į tai, ką sako klientai. Jie – tarsi raktas, kuriuos atsirakinu duris ir kuriu savo dizainą. Jie yra mano pagrindinis įkvėpimo šaltinis. Man labai svarbus jų renginio stiliaus apibūdinimas. Atsižvelgiu į renginio vietą, dekorą, gėles ir panašiai. Dažnai paprašau, kad jie sukurtų „vestuvinių idėjų lentą“ (angl. moodboard), t. y. savo vestuvių vizijos elementų koliažą.
Norėdami sužinoti daugiau, galite apsilankyti šiose interneto svetainėse:
„Mount Street Printers“: https://www.mountstreetprinters.com/
„Faire-part à part“: https://faire-part.ch/
„Idea Inside Design“: https://www.instagram.com/idea_inside_design/
I’ve really captured a clientele that asks for plantable or recycled paper. They are less interested in complex designs with gold detailing for example but rather something simple yet beautiful that is eco-friendly.
Mėgstu įsiklausyti į tai, ką sako klientai. Jie – tarsi raktas, kuriuos atsirakinu duris ir kuriu savo dizainą. Jie yra mano pagrindinis įkvėpimo šaltinis. Man labai svarbus jų renginio stiliaus apibūdinimas. Atsižvelgiu į renginio vietą, dekorą, gėles ir panašiai. Dažnai paprašau, kad jie sukurtų „vestuvinių idėjų lentą“ (angl. moodboard), t. y. savo vestuvių vizijos elementų koliažą.
Norėdami sužinoti daugiau, galite apsilankyti šiose interneto svetainėse:
„Mount Street Printers“: https://www.mountstreetprinters.com/
„Faire-part à part“: https://faire-part.ch/
„Idea Inside Design“: https://www.instagram.com/idea_inside_design/